Stále můžete dostat PMS, pokud jste na antikoncepční pilulce?

Pokud jde o antikoncepci, věci se mohou komplikovat. Proto nám odbornice na zdraví žen říká, zda můžete dostat PMS, když jste na pilulce.

Žena vyhlíží nad vodou Žena vyhlíží nad vodouÚvěr: Pexels

Vynález a antikoncepční pilulka byla pomocná v sexuálním osvobození a posílení postavení žen, když to bylo vynalezeno před více než 50 lety. Zatímco pilulka byla vynalezena za jediným účelem - aby se zabránilo nechtěnému těhotenství - obvykle to vyžaduje sakra spoustu hormonů, nemluvě o skutečnosti, že existuje mnoho alternativních antikoncepčních prostředků k pilulkám, které mění ženské hormony, jako IUD, náplasti, vaginální kroužky , implantáty a další.

Moderní metody kontroly porodnosti jsou velmi účinné při prevenci nechtěného těhotenství, ale jsou také (bohužel) účinné při vyvolávání neblahých vedlejších účinků. Hormonální změny mohou aby se ženy cítily depresivní , způsobit akné, přibývání na váze, nebo dokonce vypadávání vlasů .

Na druhou stranu, mnoho žen to uvádí antikoncepce snižuje příznaky PMS a lékaři to dokonce předepisují ženám, aby mohli léčit své těžké PMS nebo před menstruační dysforická porucha (PMDD ).





To tedy vede k otázce:

Můžete stále dostávat PMS, pokud máte antikoncepční pilulku?

Pokud ji lékaři používají k léčbě těžké PMS, znamená to, že ve skutečnosti nemáte chuť na čokoládu během několika dní, než si vezmete placebo pilulky? A co když nedostanete menstruaci kvůli způsobu antikoncepce? Mluvili jsme s Jennifer Wider, MD, specialistkou na zdraví žen, která odhaluje, že odpověď není tak přímočará.



'Některé ženy uvádějí, že antikoncepce ve skutečnosti zhoršuje příznaky PMS, zatímco jiným ženám se úleva od symptomů PMS, které jsou na antikoncepci,'

Dr. Wider nás dále vysvětluje vysvětlením, jak nás úplně naučit A-Z antikoncepce proč u některých může eliminovat příznaky PMS.

'Luteální fáze vašeho cyklu připravuje tělo na krvácení.' Začíná to hned po ovulaci a končí, když začne vaše menstruace, “říká nám Dr. Wider.



Vaše tělo produkuje vysoké hladiny progesteronu a estrogenu během luteální fáze, ale pak je tu kapka hormonů, když skutečně začnete krvácet. To je přesně to, kdy PMS nastartuje - vypořádáte se s křečemi, jste nafouknutí, nemůžete dobře spát, vaše prsa jsou něžná a máte bolesti hlavy (abychom jmenovali alespoň některé).

'K těmto hormonálním změnám a poklesu hladin hormonů nedochází, pokud užíváte antikoncepční pilulky - takže u některých žen tento nedostatek změn a poklesu u mnoha žen vede k menšímu nebo žádnému PMS,' říká Dr. Wider .

Protože hormonální antikoncepce používá syntetické hormony (estrogen, progesteron a testosteron), které brání ženě v ovulaci, brání přirozenému hormonálnímu poklesu, který způsobuje výskyt PMS. To je, pokud nemáte menstruaci ( přeskakování placeba, což je naprosto v pořádku ).

Jen pokud ty jsou když dostáváte menstruaci na pilulce, máte vlastně to, čemu se říká krvácení z vysazení , což stále umožňuje snížení symptomů PMS v důsledku změny hormonů vašeho těla. Dr. Wider varuje, že toto „období“ může stále způsobovat PMS. 'Je to vlastně reakce těla na nedostatek podávaných hormonů - u některých žen to může také vést k symptomům PMS,' informuje HG.

Jednoduše řečeno, protože syntetické hormony přimějí vaše tělo k tomu, aby si myslelo, že nemusíte ovulovat, děložní výstelka je stále tenká a menstruace jsou obvykle světlejší než období přirozeného hormonálního cyklu.

Pokud vám těžké PMS nebo PMDD dělají problém, možná budete chtít mluvit s lékařem o používání antikoncepce ke zmírnění vašich příznaků. Nicméně, hormonální antikoncepce jako pilulka je často spojena s vyvoláním deprese.

Pokud si všimnete, že vynecháváte měsíční křeče, ale stále se cítíte na skládkách, zatímco jste na pilulce, možná budete chtít prodiskutovat další možnosti se svým lékařem.